Czy coach potrzebuje stronę

Czy coach potrzebuje stronę internetową?

Strona www jest coachowi niezwykle potrzebna, ale żeby miała sens, to muszą być spełnione pewne warunki. O tych warunkach przeczytasz dalej, a zaczniemy od 3 kluczowych powodów, dlaczego coach potrzebuje stronę internetową:

1. Strona www jest zawsze czynna.

To narzędzie marketingowe, które działa 24/7. Potencjalni klienci mogą znaleźć tu pomocne informacje zawsze, gdy ich potrzebują. Jeśli sprzedajesz produkty, fizyczne lub cyfrowe, Twoi klienci mogą je kupić o każdej porze dnia i nocy – nawet gdy śpisz! Przez stronę www klient może się nawet umówić na spotkanie z Tobą. Nie musisz pilnować telefonu i oddzwaniać do swoich klientów. Możesz po prostu na stronie udostępnić kalendarz, w którym będą się sami umawiać. A nawet możesz przez stronę internetową pobierać opłaty za zaplanowane sesje. I oferować konsultacje w całych blokach, zamiast pojedynczych spotkań. Masz więc narzędzie, które przez 24 godziny na dobę służy nie tylko Tobie, ale także Twoim klientom.

2. Strona www jest w 100% Twoja.

Możesz ją zrobić po swojemu i pokazać na niej wszystko, co chcesz. To przeciwieństwo mediów społecznościowych, które mają sztywne ramy i często pilnują, co publikujesz. Nigdy na przykład nie będziesz w 100% panować nad swoją stroną biznesową na Facebooku. I co zrobisz, jeśli Facebook zdecyduje, że nie będzie już wspierał biznesu? Albo zmieni zasady gry dla stron biznesowych? Co się wtedy stanie z Twoją firmą? Nie spodziewam się oczywiście, żeby Facebook zamknął strony biznesowe w najbliższym czasie, ale w mediach społecznościowych zupełnie nie masz kontroli nad zmianami, które ich właściciel może wprowadzić. Co więcej, na przykład Facebook może zawiesić albo zablokować Ci konto biznesowe w każdej chwili. Już nie wspomnę o tym, że jeśli zmieni zasady działania, to będziesz musiała się w nich całkiem od nowa odnaleźć.

Pamiętaj też o tym, że w ostatnim roku na Facebook weszło 15 miliardów osób, a na wyszukiwarkę Google aż 105 miliardów. Wiadomo też, że 34% osób dowiaduje się o nowej marce z wyszukiwarki, a z social mediów: 27% osób.

Zastanów się zresztą, co sama robisz, gdy szukasz firmy w swojej okolicy? Szukasz w Google czy na Facebook’u? Większość osób szuka w wyszukiwarce. Jeśli ktoś nie zna nazwy Twojej firmy, to łatwiej znajdzie Cię w Google. Wyszukiwarka oczywiście widzi też strony na Facebook’u, ale jednak własna strona internetowa daje Ci większą możliwość optymalizacji pod kątem słów kluczowych odpowiednich dla Twojej działalności.

Dodatkowo, w ostatnich miesiącach zasięg organiczny (bez płatnych reklam) stron na Facebooku znacznie się zmniejszył. Jest coraz więcej firm na Facebooku i coraz większa walka o uwagę klientów.

A pamiętasz to?

Czy coach potrzebuje stronę. Awaria Facebook.

No właśnie. Strona internetowa (prawie) nigdy nie zniknie bez powodu.

3. Strona www pozwala Ci budować wiarygodność.

Dokładnie w taki sposób, jak chcesz – budujesz wiarygodność, rozpoznawalność i zaufanie. Inwestycja w stronę internetową pokazuje Twoje zaangażowanie w budowanie swojego biznesu. Będziesz postrzegana jako profesjonalistka w swojej niszy.

  • Aż 86% klientów woli firmę, która ma stronę internetową, a nie tylko stronę w mediach społecznościowych.
  • 77% osób uważa, że dzięki stronie internetowej firma wydaje się bardziej wiarygodna.
  • Dla 40% klientów strona internetowa jest ważnym źródłem informacji o Twojej firmie (Twoje social media tylko dla 30%).

Jeśli w dodatku tworzysz atrakcyjne i świeże treści, to jeszcze bardziej budujesz reputację i wiarygodność, ponieważ dajesz swoim odbiorcom dostęp do swojej wiedzy.

Jak możesz budować wiarygodność na stronie:

  • Prowadź blog – Blogi są zawsze pomocne. Pozwalają na interakcję z odbiorcami w bardziej nieformalny sposób. Blog pokazuje, że rozumiesz dylematy swoich klientów i potrafisz rozwiązać ich problemy. Blog pozwoli Ci się wykazać wiedzą i wzbudzić zaufanie. Poza tym wyszukiwarki (np. Google) uwielbiają nowe wpisy, a blog jest właśnie łatwym sposobem na dodawanie treści.
  • Pokaż siebie, udostępnij swoje dane i zaprezentuj szeroko swoje doświadczenie.
  • Umieść opinie Twoich zadowolonych klientów.
    Pisałam już bardziej szczegółowo o tym, co umieścić na stronie dla coacha i dlaczego.

To są 3 kluczowe argumenty, dlaczego koniecznie trzeba mieć stronę internetową, gdy prowadzisz własny biznes.

A jednak pamiętaj, że coach potrzebuje stronę internetową tylko pod pewnymi warunkami.

Jakie to warunki? Zanim zrobisz swoją stronę internetową upewnij się, że odpowiesz na następujące pytania:

Jeśli nie znasz jasnych odpowiedzi na te pytania, to lepiej nie rób w ogóle strony internetowej.

Dlaczego?

Jednym z kluczowych zadań dla strony www jest pomagać w zdobywaniu klientów. Coach potrzebuje stronę internetową tylko pod warunkiem, że działa ona na jego korzyść i przyciąga nowych klientów. Jeśli Twoja strona nie będzie potrafiła zachęcać i zdobywać nowych klientów – to lepiej sobie odpuść.

Przejdźmy przez te kwestie po kolei:

Coach potrzebuje stronę, jeśli dobrze rozumie, po co mu strona www.


Po co Ci strona internetowa? Co chcesz osiągnąć dzięki swojej stronie? Wiadomo, że ma Ci pomóc w zdobywaniu klientów. To jest jasne. Ale w jaki sposób? Czy klient ma się umówić na pierwsze (darmowe) spotkanie? Czy klient ma zobaczyć, że jesteś ekspertką w obszarze ważnym dla niego? A może ma się zapisać na Twoją listę mailingową i będziesz wysyłać mu interesujące treści po to, by kiedyś w przyszłości został Twoim klientem? Albo może chcesz edukować i tłumaczyć, co to jest coaching? Dzięki temu przekonasz osoby, które się wahają – by skorzystały z Twojej usługi – jeśli nie dziś, to w ciągu najbliższych miesięcy. Zastanów się dobrze, co ma “robić” Twoja strona i odpowiednio ją skonstruuj.

Coach potrzebuje stronę, jeśli wie, do kogo jest skierowana jego oferta.


Kto jest Twoim idealnym klientem? Kogo chciałabyś przyciągnąć na stronę? Określ swoją specjalizację, swoją niszę. Ja na przykład robię strony internetowe dla coachów, dzięki czemu mogę dobrze zrozumieć specyfikę tego biznesu i pomóc coachom przy tworzeniu ich stron. To przecież jasne, że coach musi mieć inną stronę, niż hostel i inną, niż firma budowlana. Tymczasem większość programistów robi strony dla wszystkich i nie specjalizuje się w żadnej branży. Nie może więc w pełni rozumieć potrzeb coachów. Podobnie coach – nie może znać się na wszystkim. Zdecyduj się, co jest /ma być Twoją specjalizacją. Spotkałam się ze stronami coachów, którzy niezwykle jasno komunikują swoje specjalizacje. Moje dwa ulubione to “Pan Rozwód” lub coach dla osób niesłyszących.

Coach potrzebuje stronę, jeśli potrafi pokazać, co go wyróżnia.

To jest powiązane z powyższym pytaniem. Zastanów się, w jaki sposób Twoja oferta jest wyjątkowa? Zdecyduj i dobrze pokaż, w czym się specjalizujesz i co specjalnego możesz zaoferować swoim klientom. Nie martw się, że ta grupa może jest za mała. Z czasem się rozrośnie. A tymczasem warto się skupić na wybranej ofercie i w niej być najlepszą.

Coach potrzebuje stronę, jeśli wie, jak będzie używać strony www dla budowania swojego biznesu.

Rola strony internetowej zmienia się z czasem. Pamiętaj, że nie robisz strony raz na zawsze. Na początku zwykle strona jest wizytówką, która ma pokazać Twoim klientom, w czym się specjalizujesz i czym się zajmujesz. Warto umieścić na niej możliwość umówienia się na darmową konsultację lub regularne spotkanie z Tobą. Po jakimś czasie pewnie zaczniesz pisać bloga i będziesz chciała zbierać dane swoich klientów, żeby wysyłać do nich informacje o swoich nowych tekstach na blogu. Docelowo pewnie uruchomisz możliwość sprzedaży na stronie i będziesz oferować pakiety konsultacji, a nawet swoje własne produkty typu ebook czy kurs.
Ważne, żeby na danym etapie wiedzieć, po co jest strona i po co podejmujesz jakieś działania. Na przykład: nie uruchamiaj zapisów na newsletter, jeśli nie planujesz go wysyłać. Jeśli wyślesz klientowi pierwszy mailing pół roku po zapisaniu do newslettera, to będzie to szalenie nieprofesjonalne.


Czy więc coach potrzebuje stronę internetową?

Tak, jak najbardziej!

To obowiązkowe narzędzie dla coacha. Ale zanim zrobisz stronę internetową, to najpierw odpowiedz sobie na powyższe cztery pytania, a potem przygotuj zarys swojej strony. Przeczytaj, co jeszcze zrobić, zanim w ogóle zaczniesz szukać wykonawcy dla swojej strony.

Dopiero potem przyjdzie czas na szukanie wykonawcy strony www. Oczywiście będzie nam niezwykle miło, jeśli zrobisz ją z nami. Będziesz wtedy spokojna, że strona jest taka, jak chcesz, jak sobie wyobrażasz. Praca z programistą i robienie strony od zera jest jak szycie sukienki u krawca. Może być wspaniała, ale po uszyciu może się okazać, że źle na Tobie leży, że do Ciebie nie pasuje. A tymczasem za sukienkę u krawca zapłacisz dużo drożej i w dodatku będzie wymagała od Ciebie więcej wysiłku (np. dojazdy na przymiarki), niż za gotową sukienkę, która świetnie na Ciebie pasuje – i widzisz to na pierwszy rzut oka. Podobnie jest ze stroną www: możesz ją zrobić od zera z programistą lub skorzystać z naszych projektów.

Przygotowaliśmy wzory stron internetowych dla coachów, które możesz spersonalizować na swoje potrzeby i bez wysiłku stworzyć indywidualną stronę, która do Ciebie idealnie pasuje. W dodatku niewielkim kosztem i z możliwością rozbudowania w przyszłości. Zobacz, jakie pakiety oferujemy coachom. Możesz zacząć od podstawowego pakietu i z czasem rozbudowywać swoją stronę. Nie bój się, zawsze będziesz mogła rozbudować lub zmienić swoją stronę. I pamiętaj, że oferujemy nieograniczone wsparcie techniczne przy robieniu Twojej strony.

Co teraz warto zrobić?

  • Pooglądaj strony www innych coachów
  • Zapisz sobie te, które wydają Ci się najlepsze

Podobne Artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *