strona dla coachingu ilustracja

Jak dobrze zrobić stronę dla coacha?

Czym powinna się wyróżniać strona dla coachingu, żeby była to dobra strona, która pracuje dla właściciela? Co to w ogóle znaczy, że strona jest dobra?


Dobrze zrobiona strona dla coachingu MUSI mieć:

1. Cel

Musisz wiedzieć, po co Ci strona internetowa. I co konkretnie ma zrobić osoba, która odwiedza Twoją stronę.

2. CTA

CTA = Call To Action czyli wezwanie do działania. Umieść na stronie przyciski i inne zachęty, które motywują klienta do podążania określoną ścieżką po Twojej stronie. Taką ścieżką, którą Ty zaplanujesz, bo przyczynia się do realizacji Twojego celu (patrz wyżej). Pamiętaj, że Twoja strona nie może być słupem ogłoszeniowym, lecz musi być aktywna i zachęcać do podjęcia działania.

3. Kontakt

Niby oczywista sprawa, ale nie zapomnij podać namiarów na siebie. Jeśli nie chcesz na stronie umieszczać swojego maila i /lub telefonu, to zrób formularz kontaktowy. Są na to w WordPressie gotowe rozwiązania. Choć znam bardzo wiele osób (sama do nich należę), które nie lubią formularzy i wolą napisać na podany adres mailowy.

4. Jasny komunikat o korzyści dla klienta

Czyli: co dla kogo robisz? Jako coach nie staraj się pomóc wszystkim! Bo jeśli będziesz próbowała pomóc wszystkim, prawdopodobnie nie pomożesz nikomu. Zanim więc zaczniesz szukać klientów – musisz ustalić swoją niszę. Zadaj sobie pytanie: jaki rodzaj coachingu prowadzę i dla kogo go prowadzę? Zapisz konkretnie Co Dla Kogo robisz. I potem umieść tę informację na swojej stronie – na pierwszym widoku. Tak, jak tutaj:

strona dla coachingu przykład pierwszego widoku

5. SEO

SEO = Search Engine Optimisation czyli optymalizacja strony internetowej pod wyszukiwarki. Chodzi o to, żeby Twoja strona tak była zrobiona, żeby wyszukiwarki (przede wszystkim Google) lubiły ją i pokazywały w rankingu stron, które wyświetlają się w wyszukiwarce Google po wpisaniu określonego hasła.

Ja na przykład pozycjonuję moją stronę na hasło “strona dla coacha” i po wpisaniu w Google takiego hasła – moja strona wyświetla się jako pierwsza. I o to właśnie chodzi!

strona dla coachingu przykład seo

W tym artykule przeczytasz więcej na temat SEO.

6. Dostosowanie do urządzeń mobilnych

Twoja strona musi świetnie wyglądać na smartfonie. Upewnij się, że wykonawca dobrze zrobi wersję mobilną Twojej strony. Większość wyszukiwań w Google jest robionych na telefonach. Strona na telefonie nie może być po prostu pomniejszoną wersją Twojej strony na komputer, ona musi być dostosowana do telefonu.

Tutaj znajdziesz 8 konkretnych wskazówek, jak zrobić stronę mobilną.

7. Polityka prywatności, jeśli przetwarzasz dane klientów

Jeśli w jakikolwiek sposób zbierasz dane o osobach odwiedzających Twoją stronę (nawet anonimowo) – to musisz mieć politykę prywatności, która informuje internautów o tym, jakie dane gromadzisz i po co.


Dobrze zrobiona strona dla coachingu POWINNA mieć:

1. Blog

Bardzo zachęcam do pisania bloga. To wspaniały sposób na budowanie swojej pozycji eksperta. Na blogu odpowiadasz na wątpliwości i pytania swoich klientów, dzięki czemu nabierają do Ciebie zaufania. Pamiętaj też, że oferowanie czegoś za darmo to bardzo dobry sposób na zdobycie klientów. Dodatkowo, blog to dobre miejsce do używania słów kluczowych – tak potrzebnych do SEO.

2. Zapisy na newsletter

Jeśli piszesz bloga – daj czytelnikom możliwość dopisania się do listy mailingowej, żeby mogli dostawać Twoje najnowsze artykuły. Lista mailingowa to wspaniałe narzędzie dla coacha. To jedno z dwóch narzędzi, które eksperci marketingu uznają za najważniejsze dla biznesów (tym drugim jest strona internetowa). Nie zmarnuj żadnej okazji na zdobycie adresu mailowego i stworzenie własnej listy mailingowej.

3. Referencje

Bardzo ważny element strony, który wykorzystuje mechanizm tzw. społecznego dowodu słuszności – czyli: „jeśli inni są zadowoleni, to ja też pewnie będę”. Poproś swoich klientów o referencje i umieść je na swojej stronie.

4. Dobre, oryginalnie napisane treści

Wahałam się czy nie umieścić tej wskazówki w części: co musi mieć strona dla coachingu. Dobre treści są niezwykle ważne, ponieważ to jest ten czas i miejsce, żeby przekonać do siebie potencjalnego klienta. Oryginalne, dobre treści będą przyciągać na Twoją stronę nowych klientów, ponieważ Google je polubi i będzie wysoko rankował Twoją stronę.

5. Twoje zdjęcie

Jesteś coachem, więc nie możesz być anonimowa. Nie bój się pokazać swoim potencjalnym klientom. Nawet, jeśli nie masz jeszcze profesjonalnego zdjęcia z profesjonalnej sesji – to umieść na stronie najlepsze zdjęcie, jakie masz. Upewnij się, że będzie to jasne wyraźne zdjęcie i będziesz na nim dobrze widoczna. Oczywiście nie umieszczaj zdjęcia, które może bardziej rozproszyć, niż przyciągnąć czyli np. w ekstrawaganckim stroju czy prosto z plaży.


Dobrze zrobiona strona dla coachingu MOŻE mieć:

1. Kalendarz

Kalendarz do umawiania spotkań to bardzo fajne narzędzie dla coachów, ponieważ nie muszą tracić czasu na dobieranie telefonów i “ręczne” umawianie sesji z klientami. Klient sam może wybrać dogodny dzień i godzinę i wpisać się do Twojego kalendarza.

2. Zachęta do zapisania się na darmową sesję

Ten punkt trochę związany jest z powyższym. Możesz mieć nie tylko kalendarz do umawiania płatnych sesji, lecz zdecydować się na darmowe, wstępne sesje dla zainteresowanych. Więcej o darmowej sesji coachingowej pisałam tutaj.

3. Inne narzędzia dla coachów

Przeczytaj o nich w artykule o narzędziach dla coacha.


Dobrze zrobiona strona dla coachingu NIE MUSI mieć:

Chciałabym, żebyś to dobrze zapamiętała: strona nie musi mieć logo. Twoja firma nie musi mieć logo, żeby odnosić sukcesy. Nie zaczynaj swojego marketingu od zrobienia logo. Szkoda Twojego czasu, wysiłku i pieniędzy. Spokojnie możesz mieć stronę (i biznes) bez logo. A jeśli kiedyś uznasz, że logo jest Ci niezbędne – to wtedy zrobisz.

2. “Fajerwerki”

Po to napisałam ten artykuł, żeby podkreślić, że strona internetowa nie musi mieć “fajerwerków”, żeby była dobra i skuteczna. Nie musi mieć skaczących zdjęć, wyjeżdżających napisów, nie wspomnę już nawet o pop-up’ach, których lepiej unikać, bo są jednym z najbardziej nielubianych narzędzi marketingowych. Zwłaszcza dotyczy to strony mobilnej (można je wyłączyć – tzn. jeśli bardzo się upierasz, to możesz mieć pop-up na stronie na komputer, ale wyłącz go na urządzeniach mobilnych). Dobra strona może mieć na początek jedną stronę z treścią. Z czasem będziesz ją rozbudowywać.


Strona dla coachingu NIE POWINNA mieć:

1. Potężna ilość treści

Nie przesadzaj z informacjami. Nie pisz za dużo. Owszem, Google lubi treści, ale pamiętaj, że piszesz jednak dla ludzi, nie dla Google. Na stronie głównej skup się na najważniejszych rzeczach. Jeśli masz naprawdę bardzo dużo do powiedzenia – to umieść te treści w innych miejscach np. na blogu.

2. Bardzo dużo informacji o Tobie

Nawet, jeśli chcesz przekonać swoich potencjalnych klientów do siebie – to nie zalewaj ich treściami o sobie. Lepiej napisz, jak klienci skorzystają na współpracy z Tobą, co konkretnie dla nich zrobisz, a nie – dlaczego jesteś wspaniałym coachem.

3. Potężna ilość zdjęć

Zdjęcia bardzo obciążają stronę, a Ty jesteś coachem, a nie, na przykład, fotografem – więc nie musisz szaleć z ilością zdjęć. Bo jak strona będzie się powoli ładować, to nikt na nią nie wejdzie.


Zadanie domowe:

  • Napisz swój komunikat – co dla kogo robisz.
  • W tym kontekście napisz teksty na stronę główną.

Podobne Artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.