Co powinno być na stronie www coacha i dlaczego?
W tym artykule wskazuję, co powinno być na stronie www coacha. Jeśli więc jesteś coachem i nie jesteś pewna, co umieścić na swojej stronie internetowej, to ten artykuł jest właśnie dla Ciebie.
Przede wszystkim pamiętaj, że stronę robisz głównie po to, by zdobywać nowych klientów i pomagać coraz większej liczbie osób.
Strona internetowa to narzędzie marketingowe, które działa dla Ciebie przez 24 godziny na dobę po to, żeby zachęcać klientów, którym będziesz mogła pomagać.
Po przeanalizowaniu setek stron dla coachów oraz stworzeniu wielu stron dla różnych biznesów jestem w stanie wskazać, co powinno być na stronie www coacha. I dlaczego.
Każda strona internetowa powinna mieć kilka kluczowych części, niezbędnych do właściwego przedstawienia oferty i pozyskania klientów. Strona www coacha musi zawierać podstawowe treści dotyczące oferty (szczegółowo opisane poniżej) oraz może mieć inne informacje i części, które nie są konieczne, ale wpływają na postrzeganie coacha oraz interakcje klientów z coachem.
Co powinno być na stronie www coacha?
Podstawowe informacje (koniecznie!)
Dodatkowe informacje
Elementy skłaniające klienta do podjęcia akcji
Elementy formalne
“Bajery”
Co powinno być na stronie www coacha: podstawowe informacje
To te treści, które każdy coach powinien umieścić na stronie, jeśli chce wzbudzić zaufanie i przekonać do siebie klientów.
Jakie to są części?
1. Home = wprowadzenie
Czyli pierwszy widok, który pokazuje się klientowi po otwarciu strony internetowej. Twój potencjalny klient widzi go od razu na ekranie monitora lub telefonu. Zadbaj o jak najlepsze pierwsze wrażenie. Zgodnie z powiedzeniem: “nigdy nie będziesz mieć drugiej szansy, aby zrobić pierwsze wrażenie” – skup się na tej części Twojej strony i zrób jak najlepsze pierwsze wrażenie.
Tutaj oczywiście musisz się bardzo krótko przedstawić. Napisz, jak się nazywasz i kim jesteś. Od razu musi tu się pojawić Twoje imię i nazwisko. Dobrze działa też hasło lub cytat, który opisuje Ciebie lub Twoje podejście /Twoją filozofię. Może zmieścisz też krótki opis Twojej obietnicy, jak w naszym szablonie dla coacha life.
W tym miejscu umieszczasz też Twoje zdjęcie. To bardzo ważne, bo nie możesz być anonimowa, nie możesz się chować. Coaching to praca z człowiekiem, klient musi Cię zobaczyć.
Niewykluczone, że jeśli nie zadbasz o wspaniałe wrażenie na tej części strony – to wielu Twoich potencjalnych klientów już nawet nie zjedzie na dół strony, żeby poznać Cię lepiej.
Po co jest ta część?
Żeby zrobić dobre pierwsze wrażenie – na tyle, żeby klient w ogóle chciał czytać dalej. Brzydkie zdjęcie czy niechlujne teksty mogą odstraszyć klienta już na tym etapie.


2. Oferta
Opisz czym się zajmujesz. Jakie “usługi” oferujesz? W czym się specjalizujesz? Czy zajmujesz się coachingiem indywidualnym, a może jesteś coachem biznesowym? A może pracujesz dla firm? Tu masz miejsce na napisanie komu i w czym pomagasz oraz na szersze opisanie swojej oferty. Nie przesadzaj jednak, nie staraj się pokazać, że robisz wszystko. Warto mieć swoją specjalizację. Na przykład na jednej ze stron, które analizowaliśmy, pojawił się coach, który sam siebie nazywał “Pan Rozwód”. Serio. Coach, który pomaga osobom po rozwodzie. Zastanów się, jaka jest Twoja specjalizacja. Zdefiniuj ją i opisz.
Po co jest ta część?
W tej części klient musi zrozumieć, że jesteś właściwą osobą dla niego. Przekonaj klienta, że właśnie Ty będziesz w stanie pomóc mu rozwiązać jego problem.
3. O mnie
Napisz coś o sobie. Oczywiście chodzi o treści zawodowe. Tu masz do wyboru kilka możliwości:
- doświadczenie
- certyfikaty i dyplomy
- kompetencje
- wykształcenie
- wartości
- specjalizacje (chyba, że masz to już w sekcji Oferta)
- kursy /tytuły
- kim jestem
Jeśli możesz i masz już czym się pochwalić, to warto też tu pokazać liczbę klientów /liczbę zrealizowanych godzin coachingowych /przebytych szkoleń.


Do Ciebie należy decyzja, czy chcesz napisać o sobie bardziej prywatnie. To wcale nie jest konieczne, ale jeśli masz za sobą jakieś prywatne doświadczenia czy przeżycia, które powodują, że jesteś lepszym coachem w obszarze, w którym się specjalizujesz – nie bój się tego napisać.
Po co jest ta część?
Żeby pokazać Twoje kompetencje, pokazać, że jesteś ekspertem i wzbudzić zaufanie klienta.
4. Referencje
Przytocz opinie swoich klientów. Zadowolonych klientów, z którymi współpracowałaś. Najlepiej w tym obszarze, który jest Twoją specjalizacją.
Po co jest ta część?
To bardzo ważna część, szczególnie dla nowych klientów, którzy nie są pewni czy mogą Ci zaufać. Tu zadziała społeczny dowód słuszności czyli zjawisko psychologiczne, które (w dużym uproszczeniu) mówi: „Skoro inni są zadowoleni, to i ja pewnie będę”.
5. Kontakt
Podaj adres mailowy, numer telefonu. Adres stacjonarny, jeśli prowadzisz sesje stacjonarnie.
Po co jest ta część?
Wiadomo, chodzi o to, żeby jak najłatwiej można było się z Tobą umówić.
Co powinno być na stronie www coacha: dodatkowe informacje
Jeśli dobrze zajęłaś się powyżej opisaną sekcją, to poniższe rzeczy są już tylko dodatkami. Część z nich jest po to, by upewnić klienta, że dokonał właściwego wyboru. Inne mają na celu bezpośrednio budowanie bazy potencjalnych klientów (np. newsletter) albo ułatwienie Ci pracy (np. kalendarz czy sprzedaż przez stronę).
W tej części możesz szerzej opisać, na czym polega coaching i czym się zajmujesz. Tu mogą znaleźć się następujące sekcje:
- Jak pracuję. Napisz, w jaki sposób działasz. Jak wyglądają sesje z Tobą. Ile trwają. Możliwe, że dla Twojego potencjalnego klienta to będzie pierwszy coaching w życiu. Podziel się z nim informacjami, żeby wiedział, czego się spodziewać. To, co dla Ciebie jest oczywiste – nie musi być oczywiste dla klienta.
- Co to jest coaching. Wyjaśnij przystępnie, jak działa coaching. Wytłumacz, że coaching to nie jest ani psychoterapia, ani doradztwo zawodowe. Podobnie, jak w punkcie powyżej – pomóż klientowi zrozumieć, czego się może od Ciebie spodziewać i jakie rezultaty może uzyskać.
- Logo /zdjęcia certyfikatów i dyplomów. Nasz mózg jest w stanie “przeprocesować” obrazki 60,000 razy szybciej, niż tekst, a 90% informacji przekazywanych do mózgu jest wizualna. Więc nawet, jeśli wcześniej napisałaś o swoich certyfikatach, to nie zaszkodzi umieścić zdjęć tych certyfikatów czy też logo firm, od których je otrzymałaś.
- FAQ czyli częste pytania. Zastanów się, o co klienci mogą chcieć Cię zapytać. Tu mogą być pytania dotyczące procesu coachingowego, ale też takie dotyczące płatności czy miejsca spotkań.
- Blog. Blog to wisienka na torcie. Jeśli lubisz pisać i wiesz, czego potrzebują klienci, o co pytają, z czym się zmagają – i potrafisz o tym napisać – to pisz o tym regularnie. Dostarczaj klientom wiedzę, nawet zanim przyjdą do Ciebie na sesję. W ten sposób nie tylko przekonasz klienta, że znasz się na rzeczy, ale także może zadziałać u klienta tzw. reguła wzajemności – czyli potrzeba zrewanżowania się za przysługę, którą od Ciebie otrzymał. Możliwe, że chętniej skorzysta z Twoich usług, niż z usług innego coacha.
Co powinno być na stronie www coacha: elementy skłaniające klienta do podjęcia akcji
Napiszę o nich bardziej szczegółowo w kolejnych artykułach, a tu zaznaczę, że warto mieć na stronie coacha elementy, które zachęcają klienta do podjęcia interakcji z Twoją stroną.
I tu mamy następujące możliwości:
- Sekcja “Skontaktuj się” lub “Zostaw dane, oddzwonimy”. Łatwy do wypełnienia i wysłania formularz kontaktowy.
- Darmowa konsultacja. Daj klientowi szansę się poznać. Zaproponuj 20-30 minutową darmową rozmowę online lub przez telefon, żebyście oboje zrozumieli czy chcecie razem pracować. Najlepiej, żeby to było zautomatyzowane i klient mógł sam się umówić. Zobacz, jak może wyglądać kalendarz do umawiania takich konsultacji.
- Newsletter. Warto zbierać dane potencjalnych klientów. Takich, którzy chcą Cię lepiej poznać, zanim zaczną z Tobą pracować. Oczywiście nikt nie zapisuje się na newsletter bez powodu, dlatego możesz zaproponować klientowi od razu coś atrakcyjnego. I tu wchodzi następny punkt:
- Darmowe materiały. Stwórz interesujący mini-poradnik lub e-book. Materiał, który będzie miał konkretne treści i będzie reprezentował wartość dla klienta. Aby go pobrać – klient będzie musiał zostawić swoje dane. W ten sposób będziesz budować bazę danych potencjalnych klientów.
Co powinno być na stronie www coacha: elementy formalne
- Polityka Prywatności: Jeśli w jakikolwiek sposób zbierasz dane o osobach, które wchodzą na Twoją stronę – np. poprzez formularz kontaktowy albo nawet tylko dlatego, że masz podpięty Google Analytics – musisz poinformować klientów, że przetwarzasz ich dane i w jaki sposób to robisz.
- Regulamin Sklepu: Jeśli sprzedajesz coś na stronie lub pobierasz płatności – to musisz mieć regulamin sklepu.
Co powinno być na stronie www coacha: “bajery”
Jest wiele ciekawych rozwiązań, które jeszcze bardziej ułatwią klientom interakcje z Tobą albo podniosą Twoją wiarygodność, a Tobie pomogą w pozyskaniu nowych klientów. Wśród nich mamy:
- Kalendarz do sprawdzenia, kiedy masz wolny czas i do umówienia sesji. Klient może nawet od razu zapłacić za sesję.
- Interaktywne ikony pozwalające na szybkie dołączenie do grona obserwatorów Twojego konta w social mediach.
- Historia Twojego klienta. Opisz, jak pomogłaś. Jaka była sytuacja klienta przed pracą z Tobą i jaka po zakończeniu współpracy.
- Twój kodeks etyczny.
Mam jeszcze parę dodatkowych pomysłów, ale o nich napiszę już w kolejnych artykułach. Zresztą nie możesz przesadzić z ilością informacji na stronie. To, co powyżej opisałam – całkowicie Ci wystarczy, a wręcz może się z tego zrobić bardzo rozbudowana strona internetowa. Jeśli dopiero zaczynasz pracę jako coach, skup się na dostarczeniu podstawowych informacji.
Możesz skorzystać z naszej oferty i sama zbudować swoją stronę z szablonu strony dla coacha. Nasze szablony zawierają wszystkie podstawowe informacje potrzebne na stronie coacha, nie są drogie, są łatwe w obsłudze i pozwolą Ci postawić Twoją stronę dosłownie w 3 dni.
A jeśli chcesz zlecić stworzenie strony lub mieć bardziej zaawansowaną stronę internetową i jeszcze więcej funkcji, na przykład sklep czy zapisy na darmowe konsultacje – skontaktuj się z nami. Pomożemy 😃
Podsumowując – co powinno być na stronie www coacha? Wszystko, co spowoduje, że będziesz miała nowych klientów. Tylko i aż tyle. Powodzenia! 💪
Co teraz warto zrobić?
- Zapisz, co jest Twoją specjalizacją, jakich klientów chcesz przyciągnąć, co robisz najlepiej.
- Napisz o sobie – dlaczego Ty właśnie jesteś dla Twojego klienta najlepszą osobą na całym świecie.
- Zastanów się, co na początek chcesz mieć na stronie www. Jeśli dopiero zaczynasz działalność jako coach, to spokojnie wystarczy Ci strona wizytówka. Jeśli masz już klientów – może potrzebujesz kalendarza albo innych funkcjonalności? Określ sobie minimalne wymagania dla Twojej strony www coacha – to wystarczy do rozpoczęcia pracy nad stroną. Resztę rzeczy będziesz mogła dorobić w przyszłości.